Voor een verdere optimalisering van haar dienstverlening is het gemeentebestuur van Kasterlee vandaag gestart met een volledig nieuw digitaal evenementenloket.
Vorig jaar noteerde het gemeentelijk evenementenloket meer dan 1.700 evenementen en activiteiten op het Kastelse grondgebied. Het stroomlijnen en vereenvoudigen van diverse aanvraagprocedures voor het verkrijgen van vergunningen en ontleningen van gemeentelijk feestmateriaal werd daarom een absolute must. Alle verenigingen en organisatoren die activiteiten willen organiseren in de gemeente en hiervoor bv. gemeentelijke feestmaterialen willen, kunnen dit vanaf vandaag via de digitale weg bij de gemeente aanvragen.
Ook het aanvragen van tijdelijke publiciteitsborden - sinds het gewijzigde affichebeleid van het Agentschap Wegen en Verkeer vanaf 1 januari 2015 enkel nog toegestaan op gemeentelijke wegen binnen Kasterlee - verloopt via het digitaal evenementenloket. Het loket zelf kan je terugvinden op de gemeentelijke website www.kasterlee.be/organiseren.
Op woensdag 28 januari om 19.30 uur organiseert evenementencoach Geert Snoeckx een infosessie in de polyvalente zaal van het gemeentehuis. Iedere organisator is welkom om deze infosessie bij te wonen. Hij zal stap voor stap de functies van het digitale evenementenloket toelichten. Uiteraard blijft het evenementenloket nog steeds bereikbaar via mail en telefoon voor alle evenementgerelateerde (aan)vragen (evenementen@kasterlee – Tel. 014 85 99 80).
Het gemeentebestuur van Kasterlee hoopt op deze manier een betere, hedendaagse en vlottere werktool te kunnen aanbieden aan de vele organisatoren, verenigingen en initiatiefnemers die onze regio rijk is.